1. Úvodné ustanovenie a vymedzenie niektorých pojmov

TomaNet, s.r.o., so sídlom Športová 160/9, 930 02 Vieska, IČO: 47491205, DIČ: 2023988241, IČ DPH: SK2023988241.
Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 33139/T. Deň zápisu do ORSR piatok, 8. novembra 2013.

  • Podmienky aj so všetkými zmluvnými dokumentmi vymedzujú obsah zmluvného vzťahu Podnik – Účastník. Tento vzťah je založený na uzavretí zmluvy o pripojení medzi podnikom a účastníkom.

 

2. Vymedzenie základných pojmov

a) Internet- celosvetová a verejná telekomunikačná sieť na prenos dát. Umožňuje účastníkom komunikáciu medzi sebou, používanie technických, programovacích a informačných zdrojov.

b) Služba- rozumie sa ňou verejná elektronická komunikačná služba. Tá sprostredkuje prístup do siete Internet prostredníctvom káblového, mikrovlnného pripojenia, alebo optického kábla.

c) Doplnkové služby- sú to služby, ktoré umožňujú využívanie aplikácií, napríklad elektronická pošta, služby www.serverov a doménové služby.

d) Záujemca- je to osoba fyzická, alebo právnická, ktorá požiada TomaNet o poskytovanie služby.

e) Účastníkom- sa nazýva záujemca, s ktorým TomaNet uzavrel zmluvu o pripojení. Účastník a TomaNet sa označujú spoločne ako zmluvné strany.

f) Zmluva o pripojení – je to zmluva o poskytovaní služby uzavretá medzi TomaNet-om a účastníkom. Pričom je jej súčasťou špecifikácia služby, tieto všeobecné podmienky a tarifa.

g) Tarifa- je to platný sadzobník cien za poskytovanie služieb vydaný TomaNet-om . Obsahuje podmienky uplatňovania cien a obsahuje tiež špecifikáciu spôsobu a podmienok poskytovania služby.

h) Zriaďovací protokol- je to doklad, ktorým TomaNet potvrdzuje, že služba bola sprístupnená účastníkovi. 

i) Prístupové meno a heslo- slúžia na overenie prístupu účastníka pri prihlasovaní sa do siete TomaNet-u. TomaNet prideľuje účastníkovi prístupové meno.

j) Sieť TomaNet-u – elektronická komunikačná sieť, tvorí ju súbor navzájom prepojených telekomunikačných zariadení prevádzkovaných TomaNet-om a používaných na prenos dát.

k) Porucha- je stav, ktorý znemožňuje použitie služby v dohodnutom rozsahu a kvalite. Tiež je to stav, kde je potrebné na obnovenie vykonať technický zásah alebo prevádzkové opatrenie.

l) Vírus- počítačový program, líši sa od iných programov najmä tým, že je schopný šíriť sa aj bez účastníkovho vedomia spolu s inými programami, e-mailovými prílohami, e- mailami, a súbormi. Prejavuje sa rôznymi spôsobmi: poškodzovanie dát aprogramov, sledovaním súkromných informácií, zahlcovaním IP sietí a neautorizovaným prístupom k IT prostriedkom.

m) Antivírus- špeciálny počítačový program, alebo súbor opatrení určených na identifikovanie a prípadne odstraňovanie vírusov.

n) SPAM- je správa nevyžiadaná. Účastníkovi bola spravidla doručená elektronickou poštou. Táto nevyžiadaná pošta najčastejšie obsahuje reklamnú informáciu.

o) Antispam- je to súbor opatrení určený na identifikáciu a prípadne aj na zamedzenie spamu. Ak antispam identifikuje správu ako spam, vykoná práve definované opatrenia: oznámenie, alebo vymazanie.

p) Podnik- je každá osoba, ktorá je oprávnená poskytovať sieť, službu alebo sieť.

 

3. Zmluva o poskytovaní služieb Internetu

Uzavretie zmluvy prebieha na základe žiadosti záujemcu. Formulár žiadosti je k dispozícii v sídle TomaNet- u.

 

4. Zmluva o poskytnutí služieb siete zaniká

  • Dohodou zmluvných strán
  • Zrušením
  • Výpoveďou - 30 dňovou výpovednou lehotou, ktorá začne plynúť prvý deň nasledujúceho mesiaca a končí posledným dňom nasledujúceho mesiaca (napr. výpoveď sa doručí 14.mája, výpovedná doba je od 1.5. a končí 31.5.)
  • Zánikom alebo smrťou užívateľa

Zmluvu o poskytnutí služieb Internetu na dobu neurčitú môže užívateľ vypovedať bez udania dôvodu (pri dobe neurčitej platí rovnako mesačná výpovedná doba, ktorá končí posledným dňom nasledujúceho mesiaca). 

 

5. Poskytovateľ môže Zmluvu o poskytnutí služieb Internetu vypovedať

  • Neoprávneným zasiahnutím užívateľa do telekomunikačného zariadenia, alebo umožní zásah tretej osobe, hoci z nedbanlivosti.
  • Ak ani do 20 dní odo dňa doručenia upomenutia užívateľ nezaplatil splatnú cenu za poskytnuté služby.
  • Ak pripojí také koncové telekomunikačné zariadenia, ktorých technická spôsobilosť nebola povolená.
  • Ak poskytovateľ nemôže ďalej poskytovať telekomunikačnú službu v rozsahu dohodnutom, alebo v potrebnej kvalite z technických dôvodov.
  • Smrťou fyzickej osoby, ktorá je užívateľom zaniká Zmluva o poskytnutí služieb siete.
  • Forma výpovede: Výpoveď musí byť písomná a musí obsahovať vlastnoručný písomný podpis. Výpoveď má obsahovať meno a adresu klienta, na ktorého bola zmluva vyplnená. Ďalej dátum výpovede a dôvod.

 

6.  Práva a povinnosti užívateľa

Práva užívateľa :

  • Na poskytnutie telekomunikačnej služby v takom rozsahu ako je v zmluve a za cenu podľa cenníka
  • Na uzavretie zmluvy s poskytovateľom
  • Na odstránenie porúch technického charakteru na strane poskytovateľa. Nevzťahuje sa to na poruchy , za ktoré zodpovedá užívateľ.
  • Na vrátenie časti ceny za dobu neposkytovania služieb zavinením poskytovateľa.
  • Stanoviť zodpovednú osobu, ktorá ho bude zastupovať voči poskytovateľovi.
  • Právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní odo dňa podpísania zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy máte povinnosť uhradiť cenu za služby poskytnuté pred odstúpením. Ďalej máte povinnosť uhradiť cenu za zriadenie (ak nebola uhradená technikovi), a cenu za odmontovanie podľa cenníka poskytovateľa.


Povinnosti užívateľa:

  • Užívať služby ,ktoré sú v súlade so zmluvou a týmito všeobecnými podmienkami.
  • Platiť za zriadenie a poskytnutú službu v súlade so Zmluvou, Cenníkom a týmito všeobecnými podmienkami. Ďalej sa užívateľ zaväzuje platiť cenu uvedenú na zmluve, bez ohľadu na to, či služby súvisiace s predmetom zmluvy využíva sústavne, alebo nie.
  • Použiť len schválené koncové telekomunikačné zariadenia.
  • Dátovú sieť užívať tak, aby nezaťažoval ostatných užívateľov. Nerozosiela Nevyžiadanú elektronickú poštu a nepokúša sa o prienik do cudzích počítačových sietí.
  • Dátovú sieť užívať takým spôsobom, ktorý nie je v rozpore so všeobecnými právnymi predpismi a zákonmi Slovenskej republiky.
  • Poskytované služby užívať len vo svoj prospech a pre svoje potreby, tiež neumožniť použitie služieb neoprávnenou treťou osobou.
  • S prideleným heslom a prihlasovacím menom zaobchádzať tak, aby nedošlo k jeho vyzradeniu, a následnému zneužitiu , v takom prípade znáša všetky škody vzniknuté takýmto zneužitím.
  • Pri vyšších nárokoch na ochranu prenášaných dát je užívateľovou povinnosťou vykonať príslušné opatrenia na svojej strane.
  • Poruchy, ktoré vznikli pri poskytovaní služieb ihneď hlásiť poskytovateľovi.
  • Umožniť prístup k službám pracovníkom poskytovateľa, ktorý sa riadne preukážu.
  • Písomne ohlásiť akúkoľvek zmenu týkajúcu sa Zmluvy, inak je užívateľ povinný znášať všetky škody, ktoré vznikli oneskoreným ohlásením.

Na základe týchto Všeobecných podmienok a zmluvy užívateľ nesmie poskytnúť pripojenie na internet iným, ďalším fyzickým alebo právnickým osobám bez poskytovateľovho súhlasu.

  • Potvrdenia o zaplatení internetových služieb ( Výpisy, šekové poukazy), je potrebné odkladať po dobu 2 rokov, resp. po dobu viazanosti.
  • Ak sa pri vypĺňaní zmluvy nevyznačí doba viazanosti, automaticky nastupuje 2 ročná viazanosť.
  • Ak užívateľ vypovie zmluvu ešte počas doby viazanosti, bude mu účtovaná pokutová suma na zvyšné mesiace do konca trvania viazanosti.

 

7. Práva a povinnosti poskytovateľa


Práva poskytovateľa:

  • Na zaplatenie danej ceny za poskytovanú verejnú telekomunikačnú službu podľa práve platného cenníka.
  • Ak poskytnutie verejnej telekomunikačnej služby je v požadovanom mieste alebo rozsahu technicky neuskutočniteľné, môže poskytovateľ uzavretie zmluvy odmietnuť.
  • Má právo odmietnuť , ak záujemca nepristúpi na všetky zmluvné podmienky.

Na dočasné prerušenie poskytovania služieb Internetu a to z dôvodu:
a) vykonávania zmien telekomunikačných zariadení siete, ak ich uzná za prípustné a nevyhnutné.
b) vykonanie opráv, údržby a servisu telekomunikačných zariadení.
c) nezaplatenia splatnej ceny a to do 20 dní odo dňa keď bola užívateľovi doručená upomienka, až do zaplatenia poskytnutých služieb.
d) zneužívania, resp. až do jej odstránenia alebo vykonania opatrení, ktoré zamedzujú jej zneužívaniu.
e) odpojenie v prípade narušenia bezpečnosti, alebo integrity siete


Povinnosti poskytovateľa:

  • Uzavrieť zmluvu s každým záujemcom, ak niet dôvodu na jej odmietnutie.
  • Predložiť užívateľovi zrozumiteľné a prehľadné vyúčtovanie poskytovaných verejných telekomunikačných služieb.
  • Sieť udržiavať v prevádzkyschopnom stave.
  • Užívateľovi oznámiť všetky potrebné parametre, ktoré sú nutné na nastavenie počítača užívateľa.
  • Včas a vopred oznámiť užívateľom obmedzenie, zmeny alebo prerušenie v poskytovaných služieb siete.
  • Neplánované výpadky a poruchy urýchlene odstrániť, a túto skutočnosť oznámiť užívateľovi.
  • Pri neuhradení upomienkovej faktúry má poskytovateľ právo internetové služby zastaviť a poslať výpoveď služby. Pri obnove služby má poskytovateľ právo fakturovať sumu 20 Eur s DPH.


8. Dočasné pozastavenie služby


Dočasné pozastavenie služby je možné vprípade vopred zaslanej žiadosti. Učiniť tak môžete jedenkrát vpriebehu kalendárneho roka, na obdobie maximálne 2 mesiacov. Vžiadosti je potrebné uviesť dátum požadovaného zastavenia a dátum znovupripojenia služby. Požiadavke o pozastavenie služby nevyhovieme počas výpovednej doby. Po znovupripojení Vám bude účtovaná cena za znovupripojenie podľa cenníka.

8.1. Obmedzenie služieb, dôvod obmedzenia
Obmedziť, alebo prerušiť poskytovanie internetových služieb na čas nevyhnutný môžemev prípade narušenia bezpečnosti našej siete, služby, alebo pri zistení ohrozenia alebo zraniteľnosti. A to na základe rozhodnutia štátneho orgánu v období krízového stavu alebo z iného dôvodu verejného záujmu .Sme oprávnení dočasne obmedziť, alebo pozastaviť poskytovanie služby bez toho, aby sa to považovalo za porušenie zmluvných podmienok, a to v rozsahu potrebnom na výkon opráv a prác technického charakteru.


8.2. Dôsledok obmedzení
Poskytovanie služieb bude znova obnovené v primeranej lehote hneď ako sa odstráni dôvod, pre ktorý boli služby pozastavené, obmedzené, alebo prerušené. Počas obmedzenia alebo prerušenie z dôvodov uvedených v bode 8.1. môžeme účtovať služby v plnom rozsahu.

 

9.  Platobné podmienky a cena

  • Ceny za poskytovanie verejných telekomunikačných služieb, ako aj podmienky, za ktorých sa sadzby uplatňujú sú uvedené v cenníku siete.
  • Všetky ceny aslužby zo strany poskytovateľa sú užívateľovi vyúčtované faktúrou. Faktúra za poskytované, alebo požadované služby sa vystavuje podľa cenníka a zmluvy.
  • Uživateľ je povinný za poskytnuté verejné telekomunikačné a ostatné služby poskytnuté užívateľovi zo strany poskytovateľa platiť vlehote splatnosti (uvedená na faktúre), ktorá je uvedená vrámci vyúčtovania.
  • V prípade neuhradenia splatnej dlžnej čiastky za požadované alebo poskytnuté služby, je poskytovateľ oprávnený účtovať úrok z omeškania v hodnote 0,5 percent z dlžnej čiastky, resp. Účtovať pokutu v hodnote 5,00 Eur s DPH za upomienku.
  • Poskytovateľ je platcom DPH, ceny za poskytovanie služieb je konečná.
  • Cena pre služby pevného pripojenia s objednanou rýchlosťou pripojenia je určená paušálnou cenou, ktorej výška je závislá od rýchlosti pripojenia bez ohľadu na množstvo prenesených dát.
  • Poskytovateľ je oprávnený žiadat platbu za poskytované telekomunikačné služby vopred.
  • Pri prerušení poskytovania služieb z dôvodu poruchy, pokiaľ za poruchu nezodpovedá užívateľ, vráti poskytovateľ užívateľovi časť z už zaplatenej čiastky určenej cenníkom. Doba prerušenia služby sa ráta od chvíle , kedy bola porucha ohlásená užívateľom a overená poskytovateľom.
  • Pri dočasnom prerušení, alebo obmedzení poskytovania služieb z dôvodu zneužitia užívateľom, alebo nezaplatenia splatnej ceny, nemá užívateľ právo požadovať vrátenie časti ceny za neposkytnutie požadovanej telekomunikačnej siete.
  • Pri neoprávnenej reklamácií má dodávateľ právo požadovať zaplatenie výjazdu technika odberateľom sumou 15,00 Eur s DPH.
  • Každá ďalšia načatá hodina práce bude spoplatnená sumou 10,00 Eur s DPH.
  • V prípade, že plnenie/dodanie služieb nastane pred podpisom zmluvy, má dodávateľ právo fakturácie za dodané služby tak, ako by zmluva podpísaná bola.

 

10. Trvanie zmluvného vzťahu

Táto Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to na 0, 12 alebo 24 kalendárnych mesiacov odo dňa podpísania zmluvy oboma zmluvnými stranami (ďalej len doba viazanosti). Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak užívateľ po uplynutí doby viazanosti naďalej využíva služby internetovej siete a najneskôr do 30 dní odo dňa uplynutia doby viazanosti nenamietne ich poskytovanie písomne u poskytovateľa, trvanie zmluvného vzťahu sa predlžuje o ďalších 24 kalendárnych mesiacov (zmluva bude ďalej bez viazanosti). Pre vylúčenie pochybností platí, že užíveteľ nie je oprávnený vypovedať túto Zmluvu pred uplynutím doby viazanosti.

 

11. Zodpovednosti užívateľa

  • Užívateľ zodpovedá za škodu, ktorú spôsobil poskytovateľovi tým, že si nepočínal tak, že svojou činnosťou nepoškodzoval telekomunikačné zariadenia atým nerušil ich prevádzku, ďalej aby neoprávnene nezasahoval do poskytovania telekomunikačných služieb. Užívateľ za takúto škodu nenesie zodpovednosť.
  • Podľa všeobecne záväzných právnych predpisov zodpovedá užívateľ za škodu, ktorá vznikne poskytovateľovi na jeho koncovom alebo prenosovom telekomunikačnom zariadení, tiež za iné škody, ktoré užívateľ poskytovateľovi spôsobil.

 

12. Zodpovednosti poskytovateľa

  • Poskytovateľ zodpovedá za škody, ktoré spôsobil užívateľovi, porušením povinností vyplývajúcich zo zmluvy a z týchto Všeobecných podmienok.
  • Poskytovateľ zodpovedá za neposkytnutie, čiastočného poskytnutia avadného poskytnutia telekomunikačných služieb. V tomto prípade poskytovateľ vráti užívateľovi časť z už zaplatenej sumy.
  • Poskytovateľ je povinný v prípade vzniku škody, za ktorú zodpovedá, uhradiť užívateľovi škodu v rozsahu určenom v tejto časti Všeobecných podmienok, nie však ušlý zisk. Poskytovateľ je podľa vlastného výberu oprávnený uhradiť užívateľovi škodu buď v peniazoch, alebo vrátením do pôvodného stavu.
  • Za žiadnych okolností poskytovateľ nezodpovedá užívateľovi alebo tretím osobám za akékoľvek priame a nepriame, resp. následné straty alebo škody v dôsledku poskytovania služieb. Nepriama strata, následná strata alebo škoda zahŕňa aj ušlé tržby, zisk, predpokladané úspory, tiež podnikateľské aktivity a dobré meno, stratu, poškodenie alebo zničenie údajov.
  • V dôsledku výpadku konektivity siete nezodpovedá poskytovateľ za škody.
  • Poskytovateľ nemôže vykonávať kontrolu obsahu prenášaných informácií cez počítačovú sieť, čoho si je užívateľ vedomý, ztoho dôvodu poskytovateľ nenesie zodpovednosť za priame, nepriame a mimoriadne, následné alebo náhodné škody, ktoré užívateľ spôsobil sebe alebo tretím osobám ním prenášanými údajmi.
  • Poskytovateľ nenakladá s osobnými údajmi v rozpore s GDPR. Osobné údaje sú použité len na firemné účely ( fakturácia) a vydávajú sa len na žiadosť súdu, alebo Telekomunikačného, resp. Regulačného úradu.
  • Poskytovateľ má právo nezapojiť klienta, ktorý odmietol podpísať dokument pod názvom Súhlas so spracovaním osobných údajov.
  • Ak klient požiada poskytovateľa o zmazanie osobných údajov, ktoré sú nevyhnutné pre uzavretie zmluvy alebo pre účely plnenia zmluvy zo strany poskytovateľa ešte počas doby viazanosti, bude mu poslaná poskytovateľom výpoveď služby. Klient je povinný v tom prípade uhradiť zvyšok sumy za internetové služby ktorý mu zostáva do konca doby viazanosti.

 

13.  Reklamačný poriadok

  • Užívateľ má právo si uplatniť reklamáciu vo veci správnosti úhrady za poskytnú alebo požadovanú telekomunikačnú službu, tiež kvalita poskytnutej telekomunikačnej služby.
  • Reklamáciu je užívateľ oprávnený uplatniť u poskytovateľa písomnou formou najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia reklamovaného vyúčtovania.
  • Reklamácia užívateľa na správnosť úhrady, akvality poskytovania telekomunikačných služieb uplatnená po uplynutí lehoty určenej v predchádzajúcom bode, nebude poskytovateľom uznaná.
  • Poskytovateľ písomne oznámi užívateľovi výsledok prešetrenia reklamácie do 30 dní odo dňa jej doručenia. Inak sa reklamácia považuje za uznanú. Lehota je zachovaná, ak podnik odošle svoje oznámenia účastníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
  • Ak sa na základe reklamácie zistí vada na telekomunikačnom zariadení, ktorá sa mohla prejaviť v neprospech užívateľa, ale rozsah poskytnutej verejnej telekomunikačnej služby, ani cenu za ňu nemožno preukázateľne zistiť, užívateľ zaplatí cenu zodpovedajúcu priemernému rozsahu využívania verejnej telekomunikačnej služby za predchádzajúcich 6 mesiacov.
  • Ak účastník nesúhlasí s výsledkom reklamácie, alebo spôsobom jej vybavenia môže podať spor proti podniku na TÚSR.
  • Na vrátenie časti ceny za dobu neposkytovania služieb zavinením poskytovateľa. 

     

14. Doručovanie písomností

  • Písomnosti, Zmluvy alebo Všeobecné podmienky, sú obe zmluvné strany povinné doručovať prostredníctvom pošty, mailom alebo osobne na adresu uvedenú v zmluve.
  • Užívateľ je povinný po uzavretí zmluvy písomne oznámiť poskytovateľovi každú zmenu adresy na doručovanie písomností. Až do okamihu doručenia oznámenia o zmene adresy, považuje sa za adresu určenú na doručovanie tá, ktorá bola poskytovateľovi oznámená ako posledná.
  • Za písomnosti doručené užívateľovi, alebo splnomocnenej osobe sa považujú aj písomnosti doručené náhradnému prijímateľovi v zmysle poštového poriadku.
  • Nové cenníky a upozornenia, technické a ďalšie informácie sú užívateľovi zasielané e-mailom na tú adresu, ktorú uviedol užívateľ v Zmluve v položke e-mail na doručovanie info správ.

 

15. Záverečné ustanovenia

  • Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť tieto Všeobecné podmienky a Cenník bez súhlasu užívateľa.
  • Poskytovateľ je povinný každú zásadnú zmenu vo Všeobecných podmienkach oznámiť užívateľovi 15 dní pred jej začiatkom.
  • Drobné zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach ako aj celé znenie VOP sú k nahliadnutiu na www.tomanet.sk.
  • Poskytovateľ má právo dočasne zmeniť cenník siete na určitú, vopred stanovenú dobu. ( tzv. akcie)
  • Tieto Všeobecné podmienky na poskytovanie telekomunikačnej služby, nadobúdajú účinnosť dňom registrácie.

 

Vo Vieske, posledná úprava: 31.03.2021